سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عفاف و حجاب

انواع حجاب درقرآن


1.حجاب بدن: اى پیامبر! به همسرانت و دخترانت و همسران کسانى که مؤمن هستند بگو: حجاب هایشان را بر خود فرو پوشند [تا بدن و آرایش و زیورهایشان در برابر دید نامحرمان قرار نگیرد.] این [پوشش] به اینکه [به عفت و پاکدامنى] شناخته شوند نزدیک تر است، و در نتیجه [از سوى اهل فسق و فجور] مورد آزار قرار نخواهند گرفت؛ و خدا همواره بسیار آمرزنده و مهربان است. (احزاب? 59)

2.حجاب چشم:به مردان مؤمن بگو: چشمان خود را [از آنچه حرام است مانند دیدن زنان نامحرم و عورت دیگران] فرو بندند...(نور? 30) و به زنان باایمان بگو: چشمان خود را از آنچه حرام است فرو بندند...(نور? 31)

3.حجاب در گفتار: ...پس در گفتار خود، نرمى و طنّازى نداشته باشید تا کسى که بیمار دل است طمع کند، و سخن پسندیده و شایسته گویید. (احزاب? 31)

4.حجاب رفتاری: زنان نباید پاهایشان را [هنگام راه رفتن آن گونه] به زمین بزنند تا آنچه از زینت هایشان پنهان مى دارند [به وسیله نامحرمان] شناخته شود. و [شما] اى مؤمنان! همگى به سوى خدا بازگردید تا رستگار شوید. (نور? 31) *رسول خدا،ص،از جبرییل سوال کرد آیا فرشتگان هم خنده دارند؟جبرییل گفت بله: وقتی زن بد حجابی میمیرد وبستگانش او را در قبرمیگذارند وروی آن را با خشت وخاک میپوشانند تا بدنش دیده نشود، فرشتگان میخندند و میگویند: تا وقتی که جوان بود وبا دیدنش هرکسی را فریب میداد،بستگانش غیرت بخرج ندادند ،ولی اکنون که مرده او را میپوشانند /المواعظ العددیه ص144

معنای حجاب در کلام مقام معظم رهبری

مساله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست . اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشه این برداشت کاملا غلط است .مساله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش ،بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است زیرا آمیزش و اختلاط بی قید و شرط هم به ضرر جامعه و هم به ضرر زن و مرد به خصوص به ضرر زن است...


[ پنج شنبه 94/3/14 ] [ 12:35 عصر ] [ زهرا فاطمی ]
درباره وبلاگ
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 9842